vart vi åt i berlin.

Mat är för mig en otroligt stor del av att resa. Jag älskar att testa nya restauranger och blir lite besviken om mitt resesällskap inte alls tycker det är viktigt att lägga krut på vart man äter. Tänkte därför att jag skulle dela med mig av vilka restauranger vi besökte under vår weekend i Berlin, och vad vi tyckte om dem. Så får ni lite tips om trevliga Berlin-ställen.
 
Graffiti, Kurfürstendamm 69 (vegovänlig)
 
Först ut har vi Graffiti som var ett ställe vi egentligen bara trillade in på första kvällen då vi allihop var trötta och hungriga och bara ville ha något som låg nära hotellet. Graffiti är egentligen en restaurang/glasscafé/bar/lounge med en meny som består av över 400 olika saker... Detta kan säkert avskräcka många i jakten efter ett vettigt matställe men saken är den att maten var riktigt bra, såpass bra att vi faktiskt gick dit en kväll till. För även om menyn var lååång så var servicen kanon, maten var över all förväntan och priserna hyfsat låga. Så har ni svängarna förbi Adenauerplatz kan jag absolut rekommendera er ett besök hit
 
 
 
Benedict, Uhlandstraße 49 (vegovänlig)
 
Nästa tips blir Benedict, en restaurang som bara serverar frukost, från sju på morgonen till elva på kvällen. Atmosfären känns väldigt hipstrig med stora plastflamingos på toaletterna och växter på väggarna, men personalen är supertrevlig och servicen var bra. Maten då? Jo, den var helt fantastisk! Jag tog en eggs benedict med rökt lax som var så himla god. Den kostade 16 € men då ingår också en varm dryck eller en mimosa, en liten sallad och en korg med olika brödsorter samt smör, lite nutella och lite marmelad. Det finns en hel del att välja på i menyn så kan lova att det finns något som passar alla.
 
Block House, Kurfürstendamm 161
 
Block House är en steakhouse-kedja som finns på flera ställen i Berlin. Det finns egentligen inte så mycket att skriva om restaurangen, det är ett typical steakhouse med typical steakhouse-mat. Jag åt en biff med strips som smakade gott men inte mycket mer än så.
 
 
Palm Beach, Kurfürstendamm 161
 
Detta var egentligen inget ställe som vi åt på utan här var vi bara och drack drinkar, men dom hade mat också så tänker ändå att det får vara med i det här inlägget. Palm Beach har som namnet antyder strandtema, det är palmer, ljusslingor & till och med en liten del med sand och strandmöbler. Drinkarna var goda och drinklistan var lång. Absolut ett trevligt ställe för en drink eller två.
 
Och det var alla ställen vi beökte för mat och drinkar i Berlin. Vi testade även currywurst och döner (kebab) under helgen men det går att köpa nästan överallt så känner inte att jag behöver skriva om de ställena. Har ni något gott Berlintips?
 
Tyskland | Berlin, Restauranger, Tyskland | |
#1 - - Celine:

Ser ut som så himla god mat!

Upp